Verzenden en retourneren

  1. Levertijd
  2. Verzendkosten
  3. Retour sturen
  4. Ruilen
  5. Wie moet wat (terug) betalen

1. Levertijd:

Voorradige bestellingen worden binnen 1-3 werkdagen verzonden!

Volgende dag levering kan niet 100% worden gegarandeerd, omdat ik hierbij ook afhankelijk ben van mijn pakketvervoerder PostNL. Als er een product uit jouw bestelling niet op voorraad is, zal deze z.s.m. worden ingekocht, zodat je jouw bestelling binnen 7 werkdagen in huis hebt.

LET OP! In de meeste gevallen gaat jouw pakket na een eerste mislukte bezorgpoging naar de dichtstbijzijnde PostNl locatie.  Je kunt je pakket altijd volgen via de Track and Trace die je per mail ontvangt.

Van eventuele vertragingen (langer dan 7 werkdagen) wordt je altijd op de hoogte gebracht. Controleer je e-mailadres goed en handig is ook een telefoonnummer achter te laten zodat ik je sneller kan bereiken indien nodig. Voor andere doeleinden wordt jouw telefoonnummer NIET gebruikt.

Mijn streven is om van alles voldoende op voorraad te houden, zodat er snel geleverd kan worden. Wil je zeker weten dat jouw bestelling op voorraad is? Neem dan even contact met mij op.

2. Verzendkosten:

  • Verzendkosten Nederland, zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten België zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Duitsland zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Verenigd Koninkrijk zijn € 10,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Frankrijk zijn € 12,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Spanje zijn € 14,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten

Wil je een bestelling naar een ander land laten verzenden? Neem dan even contact met mij op.

3. Retour sturen:

Ben je niet tevreden over - een deel van - jouw bestelling? Dan mag je deze naar mij retour sturen. Lees hiervoor de voorwaarden goed!

  • Je hebt wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd wat start op de dag ná ontvangst van jouw bestelling. Normaal gesproken krijg je jouw hele bestelling in één keer, zodra alle producten uit jouw bestelling op voorraad zijn. Krijg je onverhoopt toch een nalevering van jouw bestelling omdat een product bijvoorbeeld niet op voorraad was? Dan begint de bedenktijd de dag ná ontvangst van het nageleverde product.
  • Binnen deze 14 dagen bedenktijd dien je contact met mij op te nemen om te melden dat je jouw bestelling - of een deel ervan - wilt retourneren. Dit mag schriftelijk per mail of telefonisch. Maar per mail gaat mijn voorkeur uit, omdat je hierbij minder snel misverstanden hebt omdat je alles kunt nalezen en zo teleurstellingen kunnen worden voorkomen.
  • Graag hoor ik de reden van retourneren, maar dit is wettelijk niet verplicht. Wel zal ik dit zeer op prijs stellen, zodat ik misschien mijn service naar jou en andere klanten kan verbeteren.
  • Je krijgt een mail van mij met daarin een retourlabel die je kunt gebruiken voor jouw retourzending.
  • De retourzending ontvang ik graag binnen 14 dagen.
  • Stuur het product in originele verpakking, ongebruikt, onbeschadigd en ongewassen retour. Dit is vooral het geval als de reden van retourneren een verkeerde kleur of verkeerde maat is.
  • Is het logischerwijs onmogelijk het product te testen zonder deze uit de verpakking te halen? Zorg er dan voor dat je de verpakking niet of zo min mogelijk beschadigd, en je deze weer aan het product vast kan zetten.
  • De reden van deze voorwaarden is dat de producten weer verkoopbaar moeten zijn na retourneren. Indien dit niet het geval is, heb ik het recht de geretourneerde producten niet of maar deels aan jou terug te betalen.
  • Twijfel je of je voldoet aan deze voorwaarden? Neem hierover dan vóór retourneren contact met mij op. Dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.

4. Ruilen:

  • Wil je het product wat je retour stuurt ruilen met een ander product? Bijvoorbeeld een andere kleur of andere maat? Dan hoor ik dit graag tijdens jouw bedenktijd waarin je al contact met mij opneemt en aangeeft een product te willen retourneren. Laat dan ook gelijk jouw ordernummer weten en waarmee je het product dan zou willen ruilen.
  • Wil je ruilen terwijl ik het geretourneerde product al ontvangen heb, dan kan je het beste gewoon een online bestelling plaatsen.

5. Wie moet wat (terug) betalen:

  • De verzendkosten van de producten die je retour stuurt zijn voor eigen rekening. Met de retourlabel die je van mij krijgt stuur je jouw retourzending voordeliger terug dan wanneer je naar het postkantoor zal gaan. De verzendkosten van de retourlabel zijn namelijk dezelfde als de verzendkosten die ik in de webwinkel hanteer. Zie daarvoor kopje "Verzendkosten" bovenaan deze pagina.
  • Wanneer je een deel van jouw bestelling retour zendt, krijg je het aankoopbedrag van deze producten terug. Maar niet de verzendkosten, omdat je een gedeelte van de bestelling wel houdt.
  • Stuur je wel jouw hele bestelling terug, dan krijg je het volledige aankoopbedrag van alle producten + de eventuele gemaakte verzendkosten terug. Dit geldt als je aankoopbedrag minder dan € 50,- was. Heb je dus besteld boven de € 50,- waarbij je bestelling gratis is verzonden door mij? Dan heb je geen recht op verzendkosten terug, omdat je deze ook niet betaald hebt. 
  • Hetgeen ik - Het Wolfje - aan jou dien terug te betalen moet ik binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending doen. Dit gebeurdt in de meeste gevallen via een online bankoverschrijving naar de bij mij bekende (van jou ontvangen) bankgegevens waarmee je jouw bestelling hebt betaald.
© 2019 - 2020 Het Wolfje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel