Navigatie

Verzenden en retourneren

  1. Levertijd
  2. Verzendkosten
  3. Retour sturen
  4. Ruilen
  5. Wie moet wat (terug) betalen

1. Levertijd:

De levertijd is 1-7 werkdagen. De meeste bestellingen die voor 16.00u geplaatst worden en waarbij alle producten op voorraad zijn, worden dezelfde dag nog door mij ingepakt en verstuurd. Als er een product uit jouw bestelling niet op voorraad is, zal deze z.s.m. worden ingekocht, zodat je jouw bestelling binnen 7 werkdagen in huis hebt.

Van eventuele vertragingen (langer dan 7 werkdagen) wordt je altijd op de hoogte gebracht. Controleer je e-mailadres goed en handig is ook een telefoonnummer achter te laten zodat ik je sneller kan bereiken indien nodig. Voor andere doeleinden wordt jouw telefoonnummer niet gebruikt.

Helaas is het lastig van alle producten de juiste voorraad aan te geven, omdat dit een handmatig klusje is. Daarnaast sta ik regelmatig op markten én gebruik ik veel producten ook voor mijn eigen honden, waardoor voorraad snel kan wisselen. Om die reden staat er geen voorraad aangegeven, alleen bij op = op producten en acties. Mijn streven is om van alles voldoende op voorraad te houden, zodat er snel geleverd kan worden. Wil je zeker weten dat jouw bestelling op voorraad is? Neem dan even contact met mij op.

Afwijkende verzend- en bezorgtijden in december 2019:

Houdt tijdens de gehele decembermaand rekening met vertraging van jouw pakket i.v.m de feestdagen en kerstvakantie. Daarnaast kan PostNL vetraging hebben van 1 of meerdere dagen i.v.m. extreme drukte. Tevens zullen uitverkochte producten minder snel leverbaar zijn i.v.m. vakantiesluitingen van leveranciers.

Tevens gelden er afwijkende bezorgtijden als jouw pakket verzonden wordt op de volgende data:

  • Maandag 23 december -> 1e bezorgpoging: Dinsdag 24 december -> evt. 2e bezorgpoging: Vrijdag 27 december
  • Dinsdag 24 december -> 1e bezorgpoging: Vrijdag 27 december -> evt. 2e bezorgpoging: Zaterdag 28 december
  • Woensdag 25 december (1e kerstdag) -> PostNL en postkantoren GESLOTEN!
  • Donderdag 26 december (2e kerstdag) -> 1e bezorgpoging: Vrijdag 27 december -> evt. 2e bezorgpoging: Zaterdag 28 december
  • Maandag 30 december -> 1e bezorgpoging: Dinsdag 31 december -> evt. 2e bezorgpoging: Donderdag 2 januari
  • Dinsdag 31 december (oudjaarsdag)-> Webshop gesloten i.v.m. voorraadtelling. Er worden tevens geen pakketten verzonden.
  • Vanaf 1 januari 2020 zal de extreme drukte weer afnemen en kan je, na verzending van jouw pakket, het de volgende werkdag (of zaterdag) verwachten.

In de meeste gevallen gaat jouw pakket na een eerste mislukte bezorgpoging naar de dichtstbijzijnde PostNl locatie. Lukt dit niet (bijvoorbeeld door vakantie-/feestdagsluiting van de PostNL locatie), dan wordt er uitzonderlijk een tweede bezorgpoging gedaan. Je kunt je pakket altijd volgen via de Track and Trace die je per mail ontvangt.

2. Verzendkosten:

  • Verzendkosten Nederland, zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten België zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Duitsland zijn € 4,95 | Bij bestellingen boven € 50,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Verenigd Koninkrijk zijn € 10,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Frankrijk zijn € 12,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten
  • Verzendkosten Spanje zijn € 14,95 | Bij bestellingen boven € 100,- betaal ik de verzendkosten

Wil je een bestelling naar een ander land laten verzenden? Neem dan even contact met mij op.

3. Retour sturen:

Ben je niet tevreden over - een deel van - jouw bestelling? Dan mag je deze naar mij retour sturen. Lees hiervoor de voorwaarden goed!

  • Je hebt wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd wat start op de dag ná ontvangst van jouw bestelling. Normaal gesproken krijg je jouw hele bestelling in één keer, zodra alle producten uit jouw bestelling op voorraad zijn. Krijg je onverhoopt toch een nalevering van jouw bestelling omdat een product bijvoorbeeld niet op voorraad was? Dan begint de bedenktijd de dag ná ontvangst van het nageleverde product.
  • Binnen deze 14 dagen bedenktijd dien je contact met mij op te nemen om te melden dat je jouw bestelling - of een deel ervan - wilt retourneren. Dit mag schriftelijk per mail of telefonisch. Maar per mail gaat mijn voorkeur uit, omdat je hierbij minder snel misverstanden hebt omdat je alles kunt nalezen en zo teleurstellingen kunnen worden voorkomen.
  • Graag hoor ik de reden van retourneren, maar dit is wettelijk niet verplicht. Wel zal ik dit zeer op prijs stellen, zodat ik misschien mijn service naar jou en andere klanten kan verbeteren.
  • Je krijgt een mail van mij met daarin een retourlabel die je kunt gebruiken voor jouw retourzending.
  • De retourzending ontvang ik graag binnen 14 dagen.
  • Stuur het product in originele verpakking, ongebruikt, onbeschadigd en ongewassen retour. Dit is vooral het geval als de reden van retourneren een verkeerde kleur of verkeerde maat is.
  • Is het logischerwijs onmogelijk het product te testen zonder deze uit de verpakking te halen? Zorg er dan voor dat je de verpakking niet of zo min mogelijk beschadigd, en je deze weer aan het product vast kan zetten.
  • De reden van deze voorwaarden is dat de producten weer verkoopbaar moeten zijn na retourneren. Indien dit niet het geval is, heb ik het recht de geretourneerde producten niet of maar deels aan jou terug te betalen.
  • Twijfel je of je voldoet aan deze voorwaarden? Neem hierover dan vóór retourneren contact met mij op. Dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.

4. Ruilen:

  • Wil je het product wat je retour stuurt ruilen met een ander product? Bijvoorbeeld een andere kleur of andere maat? Dan hoor ik dit graag tijdens jouw bedenktijd waarin je al contact met mij opneemt en aangeeft een product te willen retourneren. Laat dan ook gelijk jouw ordernummer weten en waarmee je het product dan zou willen ruilen.
  • Wil je ruilen terwijl ik het geretourneerde product al ontvangen heb, dan kan je het beste gewoon een online bestelling plaatsen.

5. Wie moet wat (terug) betalen:

  • De verzendkosten van de producten die je retour stuurt zijn voor eigen rekening. Met de retourlabel die je van mij krijgt stuur je jouw retourzending voordeliger terug dan wanneer je naar het postkantoor zal gaan. De verzendkosten van de retourlabel zijn namelijk dezelfde als de verzendkosten die ik in de webwinkel hanteer. Zie daarvoor kopje "Verzendkosten" bovenaan deze pagina.
  • Wanneer je een deel van jouw bestelling retour zendt, krijg je het aankoopbedrag van deze producten terug. Maar niet de verzendkosten, omdat je een gedeelte van de bestelling wel houdt.
  • Stuur je wel jouw hele bestelling terug, dan krijg je het volledige aankoopbedrag van alle producten + de eventuele gemaakte verzendkosten terug. Dit geldt als je aankoopbedrag minder dan € 50,- was. Heb je dus besteld boven de € 50,- waarbij je bestelling gratis is verzonden door mij? Dan heb je geen recht op verzendkosten terug, omdat je deze ook niet betaald hebt. 
  • Hetgeen ik - Het Wolfje - aan jou dien terug te betalen moet ik binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending doen. Dit gebeurdt in de meeste gevallen via een online bankoverschrijving naar de bij mij bekende (van jou ontvangen) bankgegevens waarmee je jouw bestelling hebt betaald.
© 2019 Het Wolfje shop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Cookies? Lekker! Helaas, deze niet. Maar wel nodig om de webshop correct te laten werken! Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.