Navigatie

Veelgestelde vragen over ...

  1. Bestellen en verzenden
  2. Ruilen en retourneren
  3. Betaalopties en veiligheid
  4. Klachten
  5. Producten en assortiment
  6. Overige vragen

1. Bestellen en verzenden

Hoe kan ik bestellen?

Je kunt gemakkelijk bestellen door de producten uit de webshop die je graag zou willen hebben, in jouw online winkelwagentje te plaatsen. Zoek je een bepaald product of heb je moeite met het plaatsen van een online bestelling? Neem dan gerust contact met mij op. Dan help ik je stap voor stap door het bestelproces heen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland zijn € 5,95. Voor België is dit € 7,95. Deze bedragen zijn inclusief btw. Bovendien heb je boven een bestelbedrag van € 50,00 al gratis verzending.

Ook is er de verzendoptie: Afhalen (alleen Gorredijk). Let op! Deze is voor klanten uit Gorredijk en directe omgeving en/of indien zich situaties voordoen waarbij er geen verzendkosten betaald hoeven te worden. Op afspraak kan je bij mij dan de producten komen afhalen of zal ik bij jou komen bezorgen.

Hoe zijn deze verzendkosten berekend?

Ik wil hier transparant over zijn naar jou als klant. Deze verzendkosten zijn heel schappelijk berekend, vooral voor een beginnende webshop. Ik betaal namelijk al meer per pakketverzending. Verzendkosten zijn de grootste kostenpost van een webwinkel. Dit zijn puur de verzendkosten en niet de gebruikte materialen zoals de doos, de vulling en de extraatjes. Natuurlijk heeft het geen zin een webshop te runnen als ik teveel uit eigen zak moet betalen, maar het moet wel redelijk blijven vind ik. Kwaliteit en persoonlijke aandacht vind ik belangrijker dan de goedkoopste te zijn of veel te verdienen.

Wat is de levertijd?

Als indicatie geef ik 1 tot 3 werkdagen aan, mits de producten op voorraad zijn. In veel gevallen zal het zelfs de volgende werkdag zijn. Het is alleen iets wat ik niet altijd kan garanderen door privé omstandigheden. Ik heb een parttime baan naast het runnen van de webshop en ben ook moeder. Daarnaast ben ik ook afhankelijk van PostNL als vervoerder. Ook zij kunnen problemen hebben, waardoor jouw pakket vertraging oploopt. Om teleurstellingen te voorkomen, kun je het beste rekening houden met 1 tot 3 werkdagen. Zal het door overmacht toch langer duren? Dan wordt je hierover altijd geïnformeerd.

Door welke vervoerder wordt mijn pakket bezorgd?

Ik maak gebruik van MyParcel, een online verzendservice en pakketstapelaar. Zij werken samen met PostNL. Het is voordeliger verzenden via hun dan als ik rechtstreeks met PostNL werk. Vandaar dat er op het verzendetiket MyParcel staat. Jouw pakket wordt standaard met een Track & Trace code verzonden, zodat je jouw pakket kunt volgen.

Wat te doen als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment dat PostNL jouw pakket komt bezorgen, zal PostNL jouw pakket bij de buren proberen aan te bieden. Is dit niet mogelijk - want ook zij zijn niet thuis of willen het pakket niet aannemen -, dan zal jouw pakket de volgende werkdag opnieuw bij jou thuis worden aangeboden. Ook gebeurdt het dat jouw pakket bij een PostNL-locatie/PakjeGemak servicepunt wordt afgeleverd. Je krijgt in elk geval een briefje door de brievenbus met informatie over jouw pakket. Vaak staat er dan ook een code op, waarmee je online kan aangeven wat er met jouw pakket moet gebeuren. Vooral handig als het pakket bijvoorbeeld de volgende werkdag wordt aangeboden, maar je al weet dat je dan niet thuis bent. Op de website van PostNL meer service-informatie >.

Als je van tevoren - dus tijdens het plaatsen van jouw online bestelling - al weet dat je waarschijnlijk niet thuis zal zijn als jouw pakket bezorgd wordt, kan je het jezelf en de postbezorger makkelijker maken door jouw pakket gelijk naar een PakjeGemak/PostNL locatie te laten bezorgen. Er is er vast wel één bij jou in de buurt. Klik hier voor de verschillende adressen in Nederland >. En hier voor locaties in België >.

Ik wil niet dat het pakket bij mijn buren wordt afgeleverd. Hoe kan ik dit voorkomen?

In het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van jouw online bestelling kun je dit aangeven. Ik zal er dan voor zorgen dat dit op het pakket staat, zodat de bezorger dit weet.

Graag wil ik mijn pakket ergens anders laten bezorgen dan mijn huisadres. Is dit mogelijk?

Ja hoor, dat is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je twee verschillende adressen invoeren: het factuuradres en bezorgadres. Bij  factuuradres zet je dan je gewone huisadres. Bij bezorgadres het gewenste afleveradres. Dit kan bijvoorbeeld ook het PakjeGemak/PostNL locatie zijn. Let op! Is het een ander huisadres? Geef in geval van retourneren of ruilen wel het juiste huisadres aan mij door. PakjeGemak-adressen zijn niet mogelijk als retouradres!

Het product die ik graag wil is uitverkocht. Kan ik deze toch bestellen?

Ja! Alle producten kun je standaard bestellen, ondanks dat het niet voorradig is. Het aantal wat op voorraad is, is aangegeven bij het keuzeformulier boven de knop 'Voeg toe aan mijn winkelwagen' bij elke productomschrijving. Als het product is uitverkocht staat er: "Het artikel is uitverkocht. De levertijd bedraagt 7 dagen" (tenzij het een op = op artikel is). Als startende webwinkel heb ik niet gelijk grote voorraden, maar kan deze gelukkig wel makkelijk en snel inkopen bij mijn leverancier(s). Jouw bestelling wordt verzonden zodra alle producten op voorraad zijn. Dit zal dus doorgaans 7 werkdagen zijn. Indien het onverhoopt langer duurt, wordt je hierover geïnformeerd.

Bij sommige producten, zoals bijvoorbeeld de BecoBags Afbreekbaar 60 poepzakjes, wordt geen voorraad weergegeven. Dit komt omdat de voorraad zo snel wisselt en ook omdat je het - voordeliger - per 3 doosjes kunt bestellen. Hierdoor is het lastig de juiste voorraad aan te geven. Deze producten probeer ik dan ook voldoende op voorraad te hebben.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Het aangegeven adres is mijn privé adres, geen winkel! Ondanks dat kan het voorkomen dat afhalen toch makkelijk is. Het is dus wel mogelijk jouw bestelling af te komen halen, maar alleen op afspraak. Neem hiervoor altijd eerst contact met mij op! Ik geef mijzelf het recht om bij ad hoc-situaties het afhalen te weigeren.


2. Ruilen en retourneren

Het product bevalt niet/voldoet niet aan mijn verwachting. Kan ik het retourneren?

Ja, binnen het bedenktermijn van 14 dagen kun je beslissen of je het product wel of niet wilt retourneren. Zorg er alleen wel voor dat het product zo mogelijk in dezelfde staat en originele verpakking blijft. Graag van tevoren bij mij aangeven dat je het product gaat retourneren, door een mailtje te sturen of een belletje te doen. Zodat ik van de retourzending op de hoogte ben. Een uitgebreide uitleg over retourneren vindt je op de pagina: Verzenden en retouren. Heb je hulp nodig? Schroom dan niet even contact op te nemen.

Ik wil het product graag omruilen. Kan dat en hoe doe ik dat?

Het kan voorkomen dat je de verkeerde maat of toch de verkeerde kleur hebt besteld. Omruilen is dan ook geen probleem, alleen wel even van tevoren contact met mij opnemen door een mailtje te sturen! Vermeldt daarbij het ordernummer, het product wat je retour stuurt (in geval van meerdere producten in een bestelling) en het product waar je het graag mee wil ruilen. Voor de volledigheid verwijs ik je graag even naar de pagina: Verzenden en retouren voor een uitgebreide uitleg en werkwijze.

Het product is kapot/beschadigd aangekomen. Hoe lossen we dit op?

Graag zo spoedig mogelijk na ontvangst - toch uiterlijk binnen twee maanden - contact met mij opnemen per mail! Stuur een foto van het beschadigde/kapotte product als bijlage mee. Als het binnen de garantie valt, krijg je hetzelfde product kosteloos toegestuurd. Maar dit moet per geval en gezamelijk bekeken en opgelost worden. Kijk voor meer informatie bij: 4. 'Garantie en Klachten' of ga naar de pagina: Klachtenprocedure.


3. Betaalopties en veiligheid

Welk betaalsysteem gebruikt Het Wolfje?

Om jou je bestellingen te kunnen laten betalen, maak ik gebruik van het betaalsysteem Klarna. Dit is een aardig nieuw systeem en ik heb hier voor gekozen omdat het speciaal is ontwikkeld om het jou - als klant - zo makkelijk mogelijk te maken: smooooth, zoals ze het zelf noemen. Alle belangrijke gegevens vul je op één pagina in; ook wel de one-page-checkout genoemd. Zo kun je alles in één oogopslag controleren. De eerste keer vul je alle gegevens in. Kom je een volgende keer weer shoppen? Dan zal het grootste deel automatisch zijn ingevuld voor je (o.a. afhankelijk van je cookies-instellingen). Handig toch? 

En nou ja, ook een beetje omdat ze een prachtige Afghaanse Windhond als mascotte hebben...<3!

 Welke betaalmethodes/betaalopties gebruikt Het Wolfje hondenspeciaalzaak?

Alle veelgebruikte betaalmethodes die in jouw land gebruikt wordt. Met het aangeven van jouw land in de checkout van het winkelwagentje krijg je alleen de betaalmethodes te zien, waarmee je in jouw land kunt afrekenen. Dus bijvoorbeeld iDEAL voor Nederland en Bancontact voor België.

Je hebt binnen Klarna de keuze uit: iDEAL, Creditcard, Eenmalige machtiging, Achteraf betalen en Online overschrijving via Sofort met Nederlandse en Belgische banken (Voor België niet alleen Bancontact, maar ook KBC, Belfius en vele andere banken)

Daarnaast is er ook Paypal.

Met Achteraf betalen via Klarna (Klarna Betaal Later) heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Je betaalt alleen voor de producten die je ontvangen hebt en wilt houden. Klarna biedt jou deze aankoopbescherming en de garantie dat je niet hoeft te betalen voor bij mij online bestelde producten die - om wat voor reden dan ook - defect of incompleet aankomen bij jou of als ze niet voldoen aan jouw verwachting.


4. Garantie en klachten

Het product is stuk aangekomen. Wat nu?

De producten in mijn assortiment kies ik zeer bewust. En mijn streven is dan ook deze op correcte en in fantastische staat te leveren bij jou. Toch kan het voorkomen dat een bestelling sneller stuk is of gaat dan je verwacht. Heel vervelend! Je hebt dan aanspraak op de garantie en wettelijk gezien kan je dit binnen twee maanden bij mij kenbaar maken, liefst per mail maar mag ook telefonisch.

Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zal ik hetzelfde product kosteloos opnieuw toesturen. Maar je mag ook kiezen voor jouw geld terug.

Welke garanties heb ik?

Ik verkoop producten in verschillende categoriën, waardoor er verschillende garanties zijn.

  • Hondenvoer en snacks: Zo zit er i.v.m. houdbaarheid op de eetbare producten als hondenvoer en snacks een kortere garantie van één maand openen van de verpakking. Hiervoor geldt een "Niet lekker? Geld terug!" - garantie. De aangebroken verpakking kun je dan doneren aan bijvoorbeeld het plaatselijk hondenasiel. Is de verpakking nog ongeopend? Dan is de garantie twee maanden, mits het nog zes maanden houdbaar is. Producten in de SALE kunnen dus uitgesloten zijn van garantie i.v.m. de houdbaarheid. Dit wordt aangegeven bij het product.
  • Pet+Me hondenborstels: De hondenborstels van Pet+Me hebben maar liefst een fabrieksgarantie van 5 jaar> !
  • Hondenspeelgoed: Hondenspeelgoed is lastig om garantie op te geven. Veel winkeliers doen dat ook niet! Omdat ik mij vooral richt op duurzaam en milieuvriendelijk kies ik de hondenspeeltjes ook met zorg uit. Veel hondenspeeltjes in mijn assortiment zijn ontwikkeld dat het de kracht van hondenbeten aan moet kunnen, maar de ene hond gaat net zo lang door tot alles in stukjes ligt en de andere kan jaren met één speeltje. Ik wil je toch als service een garantie bieden op het meeste hondenspeelgoed. Daarom zit (tenzij anders vermeldt in de artikelomschrijving) op het:
  1. ZOGOFLEX speelgoed (mu.v. Zogoflex ECHO en AIR collectie) een garantie van één jaar. Het wordt alleen kosteloos vergoedt als het speeltje kapot is en dus in stukken ligt of er stukken zijn afgebeten. Niet als er alleen krassen te zien zijn.
  2. Op Zogoflex ECHO en AIR en het speelgoed van andere merken, zoals BecoPets zit een halfjaar (6 maanden) garantie. Ook hiervoor geldt in stukken of stukjes eraf gebeten. Niet alleen voor krasjes.
  3. Let op! Het speelgoed wordt eenmalig kosteloos vergoedt met een maximum van 3 speeltjes per klant. Is het duidelijk dat jouw hond alles sowieso wil slopen (onderzoek via foto's/tekst op social media en internet) of maak je misbruik van deze garantie? Dan geef ik mijzelf het recht jou geen hondenspeelgoed meer te verkopen. Hier wordt je uiteraard van op de hoogte gebracht.
  • Andere producten: Op alle andere producten geldt een garantie van een halfjaar (6 maanden), tenzij anders aangegeven in de productomschrijving en in de meeste gevallen met uitzondering van producten op de SALE-pagina.

Hoe kan ik mijn garantie krijgen en hoe dien ik een klacht in?

Om aanspraak te kunnen doen op de garantie dien je het factuur, die jou digitaal wordt toegezonden bij het plaatsen van jouw bestelling, te bewaren. Het factuur, naam van het product, een foto van het kapotte product en jouw ordernummer geef je schriftelijk per mail aan mij door bij het indienen van jouw klacht. De mail met jouw klacht zal ik binnen 14 dagen beantwoorden. Indien het meer tijd nodig zal hebben, zal ik je hiervan op de hoogte brengen. Ik ga voor 100% tevreden klanten! Daarom wil ik graag samen met jou naar de - voor alle betrokken partijen - juiste oplossing zoeken.

Leidt dit niet tot een oplossing? Dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur, waar Het Wolfje hondenspeciaalzaak bij aangesloten is. Dit kan via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


5. Producten en assortiment

 

 


6. Overige vragen

Ik heb nog een vraag die hier niet tussen staat. Waar kan ik die stellen?

Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Maakt niet uit of het nou wel of niet op deze pagina staat, ik hoor graag van je!

Je kunt al je vragen stellen naar het e-mailadres info@hetwolfjeshop.nl . Of bel mij op 06 28 35 59 49. Whatsapp en Facebook Messenger heb ik ook. Ik ben ook op Social Media te vinden op Facebook > en Instagram >.

© 2019 Het Wolfje shop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Cookies? Lekker! Helaas, deze niet. Maar wel nodig om de webshop correct te laten werken! Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.