Garantie en klachtenprocedure

De producten in mijn assortiment kies ik zeer bewust. Mijn streven is dan ook deze op correcte en in goede staat te leveren bij jou. Toch kan het voorkomen dat een bestelling sneller stuk is of gaat dan je verwacht. Heel vervelend! Je hebt dan aanspraak op de garantie en wettelijk gezien kan je dit binnen twee maanden bij mij kenbaar maken, graag per mail.

Ter info: Verschil bedenktijd en garantie!

De bedenktijd (ook wel herroepingsrecht) geldt voor ongebruikte producten in originele staat en in verpakking. Hiervoor gelden andere voorwaarden te vinden onder het kopje: Verzenden en retouren. De garantie is voor producten die gebruikt zijn, maar niet voldoen aan wat je er logischerwijs van mag verwachten.

Welke garanties heb ik?

Het Wolfje verkoopt producten in verschillende categorieën, waardoor er verschillende garanties zijn.

Eetbare producten: Zo zit er i.v.m. houdbaarheid op de eetbare producten als hondensnacks en kattensnoepjes een kortere garantie van één maand openen van de verpakking. Hiervoor geldt een "Niet lekker? Geld terug!" - garantie. De aangebroken verpakking kun je dan doneren aan bijvoorbeeld het plaatselijk hondenasiel.

Is de verpakking nog ongeopend? Dan is de garantie twee maanden, mits het nog zes maanden houdbaar is  en ontvang ik het product graag terug. Producten in de SALE kunnen dus uitgesloten zijn van garantie i.v.m. de houdbaarheid. Dit wordt aangegeven bij het product in de productomschrijving.

Pet+Me hondenborstels: De hondenborstels van Pet+Me hebben maar liefst een fabrieksgarantie van 5 jaar> !

11-09-2021 LET OP! Aangepaste garantie hondenspeelgoed!!

Hondenspeelgoed: Hondenspeelgoed is lastig om garantie op te geven. Veel winkeliers doen dat ook niet! Omdat ik mij vooral richt op duurzaam en milieuvriendelijk kies ik de hondenspeeltjes ook met zorg uit. Veel hondenspeeltjes in mijn assortiment zijn ontwikkeld dat het de kracht van hondenbeten aan moet kunnen, maar de ene hond gaat net zo lang door tot alles in stukjes ligt en de andere kan jaren met één speeltje. Ik wil je toch als service een garantie bieden op het hondenspeelgoed. Daarom zit (tenzij anders vermeldt in de artikelomschrijving) op het:

1) ZOGOFLEX hondenspeelgoed (m.u.v. de Echo en Air collectie) een garantie van een kwartaal (3 maanden)

Gaat het speeltje stuk binnen 1 maand (30 dagen) na ontvangst? Dan krijg je het aankoopbedrag teruggestort!

Gaat het speeltje ná 1 maand, maar binnen 3 maanden stuk? Dan ontvang je een tegoedbon/kortingscode van de waarde van het speelgoed die je kunt inwisselen bij het plaatsen van een online bestelling.

LET OP! Het wordt alleen kosteloos vergoedt als het speeltje kapot is en dus in stukken ligt of er stukken zijn afgebeten. Niet als er alleen krassen te zien zijn. Maak dus duidelijke foto's en mail ze mij.

2) Speelgoed van BecoPets en de Zogoflex Echo en Air collectie een garantie van één maand (30 dagen).

Gaat het speeltje stuk binnen 1 week (7 dagen) na ontvangst? Dan krijg je het aankoopbedrag teruggestort!

Gaat het speeltje ná 1 week/7 dagen, maar binnen één maand (30 dagen) stuk? Dan ontvang je een tegoedbon/kortingscode van de waarde van het speelgoed die je kunt inwisselen bij het plaatsen van een online bestelling.

LET OP! Ook hiervoor geldt in stukken of stukjes eraf gebeten. Niet alleen voor krasjes.

NB! Per bestelling wordt er maximaal 1 speeltje terugbetaalt. Er kunnen wel meerdere speeltjes per bestelling vergoedt worden via een kortingscode. In totaal een maximum van 3 speeltjes per klant. Is het duidelijk dat jouw hond alles sowieso wil slopen (onderzoek via foto's/tekst op social media en internet) of maak je misbruik van deze garantie? Dan geef ik mijzelf het recht jou geen hondenspeelgoed meer te verkopen. Hier wordt je uiteraard van op de hoogte gebracht.

Andere producten: Op alle andere producten geldt een garantie van een kwartaal (3 maanden), tenzij anders aangegeven in de productomschrijving en met uitzondering van producten op de SALE-pagina. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zal ik hetzelfde product kosteloos opnieuw toesturen. Maar je mag ook kiezen voor jouw geld terug.

Hoe kan ik mijn garantie krijgen en hoe dien ik een klacht in?

Om aanspraak te kunnen doen op de garantie dien je het factuur, die jou digitaal wordt toegezonden bij het plaatsen van jouw bestelling, te bewaren. Het factuur, naam van het product, foto van het kapotte product en jouw ordernummer geef je schriftelijk per mail aan mij door bij het indienen van jouw klacht. De mail met jouw klacht zal ik binnen 14 dagen beantwoorden. Indien het meer tijd nodig zal hebben, zal ik je hiervan op de hoogte brengen. Ik ga voor 100% tevreden klanten! Daarom wil ik graag samen met jou naar de - voor alle betrokken partijen - juiste oplossing zoeken.

Leidt dit niet tot een oplossing? Dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur, waar Het Wolfje hondenspeciaalzaak bij aangesloten is. Dit kan via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

© 2019 - 2021 Het Wolfje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel